"ΚΑΙ ΚΑΠΩΣ ΕΤΣΙ ΕΓΙΝΑ... ΘΥΤΗΣ"

 "Πιστεύω ότι πολλοί από αυτούς που κακομεταχειρίζονται άλλους μαθητές έχουν περάσει κι οι ίδιοι άσχημες καταστάσεις.

Όταν ήμουν στο δημοτικό δεν είχα φίλους και όλοι με κορόιδευαν επειδή είχα έρθει από άλλη χώρα. Ήμουν μόνος και δεν έπαιζε μαζί μου κανείς.

Το είπα στις δασκάλες μου και δεν έκαναν τίποτα. Γι' αυτό κι εγώ άρχισα να...Διαβάστε τη συνέχεια...

ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΑ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ

ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΑ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ

Οι μαθητές του 1ου Γυμνασίου Συκεών αποφάσισαν να μιλήσουν!

 

"Ένα από τα πιο αθώα και συγχρόνως από τα πιο συχνά περιστατικά “μαθητικης καφρίλας” είναι τα λεγόμενα ντου. Στα ντου μαζεύονται καμιά εικοσαριά μαντραχαλάδες και τρέχουν προς ένα...Διαβάστε τη συνέχεια...

ΠΟΛΕΜΟΣ: Ο,ΤΙ ΠΙΟ ΑΝΟΥΣΙΟ

ΠΟΛΕΜΟΣ: Ο,ΤΙ ΠΙΟ ΑΝΟΥΣΙΟ
Από την Πέγκυ Μαντοπούλου

Πόλεμος! Μια λέξη που όλοι έχουμε ακούσει. Κάποιοι την έχουν ζήσει και ακούγοντάς την θυμούνται όλες εκείνες τις φρικτές μέρες που έζησαν. Κάποιοι άλλοι την γνωρίζουν μέσα από ταινίες ή από διηγήσεις μεγαλύτερων και τέλος, υπάρχουν λαοί που αυτή τη στιγμή τον ζουν.

 

Ο άνθρωπος από τη φύση του περιέχει τον πόλεμο. Δεν είναι...Διαβάστε τη συνέχεια...

ΜΙΑ ΣΥΝΗΘΙΣΜΕΝΗ ΜΕΡΑ... ΟΧΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΣΑΝ ΤΙΣ ΑΛΛΕΣ

ΜΙΑ ΣΥΝΗΘΙΣΜΕΝΗ ΜΕΡΑ... ΟΧΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΣΑΝ ΤΙΣ ΑΛΛΕΣ
Από το Θέμη Παπανελόπουλο

Πέρσι το καλοκαίρι , στα μέσα Ιουλίου , κατέβηκα με τους φίλους μου στο κέντρο της πόλης. Μπορώ να πω πως ήταν η πιο ξεκαρδιστική και τρελή έξοδός μου.

Στην  αρχή συναντηθήκαμε στην στάση του λεωφορείου. Γραμμή  28: Συκιές - κέντρο  Θεσσαλονίκης. Χτυπήσαμε τα εισιτήριά μας...Διαβάστε τη συνέχεια...

ΑΝ ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΕ Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ

ΑΝ ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΕ Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ
      Από την Πέγκυ Μαντοπούλου

 

Μπαίνοντας στο site της εφημερίδας του σχολείου μου και καθώς διαβάζω αναρτημένα άρθρα, σκέφτομαι πώς θα ήταν αν δεν υπήρχε η εφημερίδα. Η σχολική εφημερίδα για μένα είναι απαραίτητη. Είναι ένας τρόπος για να εκφραστώ, για να μπορέσω να πω όλα αυτά που προβληματίζουν εμένα και άλλα άτομα της ηλικίας μου. Εφημερίδα για μένα σημαίνει δημιουργία.

Μέχρι...Διαβάστε τη συνέχεια...

ΑΓΧΟΣ: Η ΑΓΧΟΝΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ

ΑΓΧΟΣ: Η ΑΓΧΟΝΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ
 Από την Πέγκυ Μαντοπούλου

Στις μέρες οι περισσότεροι άνθρωποι έχουν άγχος, διαφέρει όμως το είδος και η έκφρασή του από άνθρωπο σε άνθρωπο. Κάποιοι αγχώνονται για το μέλλον τους, άλλοι επειδή είναι τέλος του μήνα και δεν έχουν...Διαβάστε τη συνέχεια...

ΕΥΡΩΠΗ ΚΑΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ

ΕΥΡΩΠΗ ΚΑΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ
Από τη Μαρία Δανιηλίδου

Με αφορμή το άρθρο του Γκασμέτ Καπλάνι που βρίσκεται στο έβδομο κείμενο της τέταρτης ενότητας του σχολικού βιβλίου της γλώσσας, οι προβληματισμοί μας είναι αναπόφευκτοι…

Ο αρθρογράφος αναφέρεται στην άνιση μεταχείριση των μεταναστών από τις χώρες της Ευρωπαϊκής  Ένωσης. Οι...Διαβάστε τη συνέχεια...

ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ...ΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑ ΣΧΕΣΕΩΝ

ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ...ΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑ ΣΧΕΣΕΩΝ
Από τη Ράνια Μανδαλάκη

 

Οι καλές σχέσεις μας με τους ανθρώπους είναι ένα σημαντικό κομμάτι τόσο στην καθημερινή ζωή μας  (δουλειά, σπίτι, σχολείο) όσο και στις ομάδες με τις οποίες επιλέγουμε να ασχοληθούμε στον ελεύθερό μας...Διαβάστε τη συνέχεια...

ΠΕΡΙ ΘΑΝΑΤΙΚΗΣ ΠΟΙΝΗΣ

ΠΕΡΙ ΘΑΝΑΤΙΚΗΣ ΠΟΙΝΗΣ
Από τη Ράνια Μανδαλάκη

Η θανατική ποινή  είναι ένα τραγικό γεγονός, καθώς αφαιρεί το δικαίωμα της ζωής από έναν άνθρωπο και δεν του δίνει την ευκαιρία της επανόρθωσης μέσα από την επανένταξη στην κοινωνία.

Βέβαια, αυτό δεν δικαιολογεί αυτούς που έχουν αφαιρέσει την ζωή ενός άλλου ανθρώπου, έχουν κλέψει ή έχουν...Διαβάστε τη συνέχεια...

ΕΥΡΩΠΗ ΕΥΡΩΠΗ ΕΙΣΑΙ ΕΔΩ;

ΕΥΡΩΠΗ ΕΥΡΩΠΗ ΕΙΣΑΙ ΕΔΩ;
Από τη Ράνια Μανδαλάκη

Στο έκτο κείμενο της 4ης ενότητας παρουσιάζεται μια Ευρώπη όμορφη, με ίσα δικαιώματα σε όλους. Μια Ευρώπη της γυναίκας και του παιδιού, δίκαιη, που αγωνίζεται εναντίον της ανεργίας, του αποκλεισμού και των...Διαβάστε τη συνέχεια...

ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΟΥ ΟΝΕΙΡΕΥΟΜΑΙ

ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΟΥ ΟΝΕΙΡΕΥΟΜΑΙ
Από την Ασπασία Τσατσαρώνη

Το σχολείο που ονειρεύομαι είναι πέρα από κάθε φαντασία. Μπαίνοντας μέσα θα υπάρχουν ντουλάπες και ο καθένας θα βάζει μέσα όλα τα πράγματά του για να μην χαθούν. Ακόμα, καθώς μπαίνεις μέσα στην αίθουσα η...Διαβάστε τη συνέχεια...

ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ: ΤΟ ΙΔΑΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΙΑ ΜΕΝΑ

ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ: ΤΟ ΙΔΑΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΙΑ ΜΕΝΑ
Από τη Μαρία Σταθοπούλου

Πολύ συχνά με ρωτάνε αν μου αρέσει το σχολείο. Παρά την επανάληψη του φαινομένου αυτού η κάθε φορά βρίσκει την απάντηση που θα δώσω απροετοίμαστη. Σκέφτομαι τα μαθήματα που μου αρέσουν και το οτιδήποτε με...Διαβάστε τη συνέχεια...

ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΟΥ

ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΟΥ
Από την Ελευθερία Μαντούδη

Το κουδούνι χτύπησε για την 4η  ώρα. Μπήκαμε στην τάξη και αφού ησυχάσαμε στοιχειωδώς η κ. Κρασά  πήρε τη θέση της στην έδρα..

-Για να δούμε λοιπόν..Γιάννα, Κωνσταντίνα, Αγγελική και Νίκο, συγχαρητήρια! Οι εργασίες σας ήτανε άψογες. Κάνατε καλή δουλειά παιδιά.

-Ευχαριστούμε κυρία!

 Η καθηγήτρια προχώρησε και στα επόμενα θρανία ..

-Ας μας πει λοιπόν ο...Διαβάστε τη συνέχεια...

ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ;

ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ;
  • Κάθε μέρα βιώνουμε ως μαθητές λόγια και πράξεις φυλετικού και κοινωνικού ρατσισμού στο σχολείο, στην τάξη, ιδιαίτερα όμως στην αυλή. Και μη νομίσετε πως είμαστε το "ρατσιστικό" σχολείο! Υπάρχουν πολύ χειρότερα... Εμείς αναγνωρίζουμε το πρόβλημα, το αναδεικνύουμε, το διακωμωδούμε και προσπαθούμε να το αντιμετωπίσουμε...
  • Με ποιες μορφές τον βρίσκουμε; Τα παιδιά...Διαβάστε τη συνέχεια...

ΠΛΟΥΣΙΟΙ ΚΑΙ ΦΤΩΧΟΙ..."ΑΡΧΑΙΩΝ" ΚΑΙ "ΝΕΩΝ" ΣΚΕΨΕΙΣ

ΠΛΟΥΣΙΟΙ ΚΑΙ ΦΤΩΧΟΙ...
Από την Φυλλένια Καρανάτσιου

Από την αρχαιότητα ακόμη  φαίνεται  να  είχαν διαμορφωθεί κοινωνικές ανισότητες. Πάντοτε υπήρχαν, και εξακολουθούν να υπάρχουν  και στις μέρες μας, ορισμένοι πλούσιοι οι οποίοι εξουσιάζουν ανίσχυρους φτωχούς πολίτες. Οι οικονομικά και κοινωνικά αδύναμοι  αποτελούν την πλειονότητα του πληθυσμού ενός κράτους. 

Στην αρχαιότητα οι τύραννοι...Διαβάστε τη συνέχεια...

ΒΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

ΒΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Από τη Μαρία Γεωργαλή 

Πολλές φορές βλέπω στην τηλεόραση ή στην πραγματικότητα  παιδιά να πέφτουν θύματα κακοποίησης κάποιων άλλων παιδιών. Αυτά τα παιδιά έχουν την ατυχία να δέχονται ξύλο λόγω του ότι είναι αδύναμα ή από άλλη...Διαβάστε τη συνέχεια...