Με αφορμή τη συζήτηση μέσα στην τάξη για το σχολείο και τα προβλήματά του αλλά και τις δυνατότητες που προσφέρει,  εστιάσαμε στις προσδοκίες μας από το σχολείο, μαθητών και καθηγητών.

Καταγράφει η Ευρυδίκη Τολτσούκου

Ομιλούντες οι μαθητές και οι μαθήτριες του Β4…

Για τους καθηγητές/καθηγήτριες…

  • Θέλουμε οι καθηγητές να κάνουν το μάθημα πιο ενδιαφέρον και πιο ευχάριστο
  • Να διδάσκουν έχοντας το νου τους στους μαθητές, ώστε να κατανοούν τα προβλήματά τους και να ασχολούνται με αυτά
  • Να μην κρίνουν και κατακρίνουν τα πάντα!
  • Να  μην είναι πολύ αυστηροί μαζί μας αλλά ταυτόχρονα να μπορούν να “ελέγξουν” την τάξη
  • Να καθοδηγούν, να εμψυχώνουν και να επιβραβεύουν τους μαθητές τους
  • Να μην βάζουν πολλές εργασίες/διάβασμα για το σπίτι. Τυχαίνει μέρες που δεν μπορούμε να πάρουμε ανάσα!
  • Να συζητούν μαζί μας, γιατί έχουμε πολλά να πούμε… Πολλά μας απασχολούν, αν και δεν βρίσκουμε πάντα τον σωστό τρόπο να τους τα εκφράσουμε
  • Να ενδιαφέρονται για τα «ενδιαφέροντά» μας!
  • Να είναι πιο νέοι, ηλικιακά
  • Μας ξαφνιάζει κάθε χρόνο να αγωνιούμε ποιους καινούριους καθηγητές θα έχουμε και να πρέπει να συνηθίσουμε στου καθενός τον τρόπο, τη μέθοδο…

Για το σχολείο…

  • Να είναι εξοπλισμένο με σύγχρονα οπτικοακουστικά μέσα, εννοείται, με την κατάλληλη υλικοτεχνική υποδομή. Όλες οι τάξεις να έχουν διαδραστικό πίνακα, που να λειτουργεί. Εμείς, πάντως, σαν τμήμα δεν έχουμε τίποτα. Ούτε διαδραστικό, ούτε προτζέκτορα!
  • Να οργανώνει δράσεις/δραστηριότητες, που μας ενδιαφέρουν, στο χώρο του ή εκτός
  • Να φροντίζει για τις καλές σχέσεις καθηγητών και μαθητών. Δύσκολο, δε λέω, αλλά ελπίζω όχι ακατόρθωτο!
  • Να υπάρχουν μαθήματα και δράσεις, που να ανακαλύπτουν τα ταλέντα και τις ιδιαίτερες κλίσεις μας, που θα μας βοηθά να υλοποιήσουμε
  • Να καταπολεμά κάθε είδους εκφοβισμό, ρατσισμό, έμφυλα στερεότυπα και τα συναφή…
  • Να υπάρχουν προαιρετικά μαθήματα, ανάλογα με τα ενδιαφέροντα των μαθητών
  • Να διαθέτει γυμναστήρια για τα αθλήματα που μας αρέσουν
  • Να υλοποιεί εργαστήρια για τη μουσική, τα καλλιτεχνικά, την τεχνολογία και ό,τι άλλο μας ενδιαφέρει
  • Οι τάξεις να είναι όμορφες, διακοσμημένες από μας! Θέλουμε να αισθανόμαστε το χώρο οικείο, δικό μας! Να μην μας διώχνουν στο διάλειμμα από την τάξη, για να «αεριστεί», λες και την «βρωμίζουμε»!
  • Το κτήριο του σχολείου να συντηρείται και να μην «ψυχορραγεί»! Λουλούδια, φύση κι όχι τσιμέντο να είναι ο αύλειος χώρος μας
  • Να έχουμε σταθερό πρόγραμμα και όλους τους καθηγητές για όλα τα μαθήματα από την αρχή του σχολικού έτους. Ακόμα παλεύουμε να μάθουμε τι μάθημα έχουμε αύριο!
  • Έλεος! Όχι τόσα τεστ και εξετάσεις! Στο πρώτο τετράμηνο, στο δεύτερο τετράμηνο, στο τέλος της σχολικής χρονιάς! Μας αγχώνουν, δεν μας βελτιώνουν…

Leave a Comment