Από το Σπύρο Μιχαλίτσιο 

Στις μέρες μας το διάβασμα έχει γίνει αγγαρεία για τους νέους και τείνει να γίνει…είδος υπο εξαφάνιση. Αυτό συμβαίνει, επειδή έχει συνδυαστεί αποκλειστικά και μόνο με το σχολείο, τις ασκήσεις, τους βαθμούς και τον ανταγωνισμό. Ωστόσο, υπάρχει τρόπος το διάβασμα να γίνει αρεστό και να καλλιεργήσει, μέσω της φαντασίας, την ψυχή και το μυαλό των νέων.

Το σχολείο βάζει τα παιδιά να απορροφούν τη γνώση με λάθος τρόπο, αναγκάζονται να μάθουν απ? έξω τεράστια και ογκώδη ύλη, την οποία πολλές φορές δεν την καταλαβαίνουν. Αυτό δεν αφήνει την κριτική τους σκέψη να αναπτυχθεί και μετατρέπει το βιβλίο σε σάκο γεμάτο χρυσό, τον οποίο οι νέοι αφήνουν ανεκμετάλλευτο…

Επίσης, ο ανταγωνισμός και η βαθμοθηρία που κυριαρχούν στο σχολείο δεν αφήνουν τους μαθητές ,ούτε να εκφραστούν ελεύθερα και έτσι ούτε να διασκεδάσουν τη διαδικασία απόκτησης γνώσης. Διαδικασία η οποία είναι ιδιαίτερα ευχάριστη αν γίνει με το σωστό τρόπο. Εργαλείο που μπορεί να φανεί χρήσιμοo είναι η φαντασία. Το σχολείο οφείλει να διεγείρει τη φαντασία των μαθητών. Αυτό μπορεί να το πετύχει με εναλλακτικούς τρόπους μάθησης αντιμετωπίζοντας  το διάβασμα ως παιχνίδι. Να χρησιμοποιήσει, αντί για δύσκολα βιβλία, παραμύθια με μηνύματα, κόμικς, προβολές ταινιών, θεατρικές παραστάσεις, διαδραστικά παιχνίδια στην τάξη και συζήτηση μεταξύ των μελών.

Έτσι τα παιδιά θα ανοίξουν τον σάκο με τον χρυσό και θα αποκτήσουν ένα θησαυρό για όλη τους τη ζωή. Θα καλλιεργήσουν, πέρα απ΄ το μυαλό, την ψυχή τους και θα έρθουν σε επαφή με έναν κόσμο διαφορετικό, πέρα απ΄ το συνηθισμένο. Θα ανακαλύψουν ένα παράθυρο, μεγαλύτερο από οποιαδήποτε πόρτα, που θα τα οδηγήσει στην ανακάλυψη του εσωτερικού τους κόσμου αλλά και του κόσμου γύρω τους.

Η γνώση είναι ό,τι καλύτερο μπορεί να προσφέρει το σχολείο και γι? αυτό πρέπει να την προσφέρει όσο καλύτερα μπορεί, έτσι ώστε να μην καταντά η μάθηση αγγαρεία.

 

Leave a Comment