Ταξιδεύω με ασφάλεια στο Διαδίκτυο



Τη σχολική χρονιά 2012-2013 και συγκεκριμένα από τις 9 Ιανουαρίου έως τις 5 Φεβρουαρίου 2013 οι 15 μαθητές του Β4/Γαλλικών και οι καθηγήτριες Καραγιαννακίδου Χ., Μαλλιαρού Π. και Χριστοφορίδου Ε. δημιούργησαν την ομάδα των 6 καπέλων μάθησης. Βασικός στόχος της ομάδας ήταν, εφαρμόζοντας έναν διαφορετικό τρόπο ενεργητικής μάθησης, να προσεγγίσει την ασφαλή χρήση του Διαδικτύου χρησιμοποιώντας όμως ως κύριο εργαλείο τα 6 καπέλα μάθησης του deBono. Έξι διαφορετικά καπέλα σε διαφορετικά χρώματα που το καθένα συμβολίζει έναν συγκεκριμένο τρόπο σκέψης. Φορώντας ένα από τα καπέλα, σημαίνει ότι επιλέγετε ένα συγκεκριμένο τρόπο σκέψης.



Η μέθοδος των Έξι Καπέλων του Edward de Bono δημιουργήθηκε για να παρουσιάσει τις διάφορες μεθόδους σκέψης που χρησιμοποιούν οι άνθρωποι σε περιπτώσεις επίλυσης προβλημάτων. Έτσι, κάθε καπέλο αντιπροσωπεύει έναν συνηθισμένο τρόπο σκέψης που χρησιμοποιούμε για να λύσουμε προβλήματα.


Η δραστηριότητά γινόταν παράλληλα, στο μάθημα των Καλλιτεχνικών, των Γαλλικών και της Πληροφορικής. Στα Καλλιτεχνικά κατασκευάστηκαν τα έξι διαφορετικά χρώματα των καπέλων. Τα Γαλλικά χρησιμοποιήθηκαν σε όλη τη διάρκεια της εργασίας για να συζητήσουν οι μαθητές μεταξύ τους, να μάθουν νέες λέξεις και εκφράσεις και να δουλέψουν πάνω σε συγκεκριμένα κουίζ:

  • Για τη χρήση των κινητών από τους εφήβους
  • Τη χρήση των Η/Υ

 

 

 

Σημειώνουμε ότι οι μαθητές επιχειρηματολογούσαν στα σενάρια Ασφάλειας του Διαδικτύου που αναπτύχθηκαν, κάνοντας χρήση των Γαλλικών. Ήταν ένας από τους βασικούς κανόνες που συμφωνήθηκαν στην αρχή.

Χρησιμοποιήθηκε ως βασικό εργαλείο η πλατφόρμα του Wikispaces για να κατασκευαστεί το wiki 6hatslearn.wikispaces.com μέσα από το οποίο τα μέλη επικοινωνούσαν και συγκέντρωναν το υλικό ως ομάδα και το λογισμικό του www.flipsnack.com για τη δημιουργία ενός e-book.



Υπήρχε ενθουσιασμός, διάθεση, δημιουργικότητα, συνεργασία, ιδιαίτερο δέσιμο της ομάδας. Ανυπομονούσαν για την επόμενη συνάντηση και ήταν απόλυτα συνεπείς στις υποχρεώσεις που αναλαμβάνανε, αν και ο χρόνος ήταν ιδιαίτερα πιεστικός. Είδαν το project σαν παιχνίδι στο οποίο αναπτύχτηκε μία ανεξήγητη κτητικότητα, αισθανόμενοι εμπνευστές, δημιουργοί και ενεργοί παίκτες παράλληλα, αγνοούσαν κατά την υλοποίησή του, το κουδούνι για διάλειμμα.


 

.

 

Leave a Comment