ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ - ΤΕΧΝΗ

«ΕΛΕΝΗ» ΤΟΥ ΕΥΡΥΠΙΔΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ

Γράφτηκε από ΚατάTείχη
Από την Άννα Οικονομοπούλου και τη Βηθλεέμ Τσακιρίδου, Γ3

«Ελένη» του Ευριπίδη στο 1Ο Γυμνάσιο Συκεών

Στις 14 Δεκεμβρίου οι μαθητές/-τριες της Τρίτης τάξης παρακολούθησαν στην αίθουσα πολιτιστικών εκδηλώσεων του σχολείου μας την «Ελένη του?  Μικρού Βορρά». Ήταν μια πολύ ενδιαφέρουσα παράσταση με  βιωματικό χαρακτήρα  και ιδιαίτερα στη διάδραση όπου συμμετείχαν οι μαθητές? Πράγματι, ενεργοποίησε τους εφήβους θεατές πνευματικά, ψυχικά αλλά και σωματικά μέσα από τη συμμετοχή, την ταύτιση  και το παιχνίδι. Οι καταπληκτικοί ηθοποιοί και ο μουσικός πρόσφεραν πολύ έντονες συγκινήσεις σε όλους μας? Άψογη η ερμηνευτική και σκηνοθετική άποψη της «Ελένης» του Ευριπίδη από τον  Τάσο Ράτζο!  

 

 

Με αφορμή λοιπόν το μάθημα της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας, στο οποίο διδασκόμαστε την «Ελένη» του Ευρυπίδη,παρακολουθήσαμε στην αίθουσα πολιτιστικών εκδηλώσεων του σχολείου μας την «Ελένη του?  Μικρού Βορρά».  

Ο θίασος  αποτελούνταν από τρεις ηθοποιούς και ένα μουσικό. Οι δύο γυναίκες ηθοποιοί είχαν η καθεμιά τους δύο ρόλους. Στην αρχή την Ελένη υποδυόταν μια ηθοποιός, η οποία αργότερα υποδυόταν  τη Θεονόη. Εναλλάσσονταν λοιπόν, στους ρόλους οι ηθοποιοί(και στον ρόλο της γερόντισσας- ενώ ο άνδρας ηθοποιός  έπαιζε τον Μενέλαο και στο τέλος τον Θεοκλύμενο). Με αυτές τις εναλλαγές των ρόλων οι ηθοποιοί καταφέρνουν να μας δείξουν ότι δεν έχει σημασία ο αριθμός των ηθοποιών που αποτελούν τον  θίασο, για να γίνει μία παράσταση αρεστή στο κοινό! Κάτι επίσης, εντυπωσιακό ήταν το γεγονός ότι οι ηθοποιοί έκαναν διάλογο με μία μάσκα τοποθετημένη σε μία βάση, χωρίς να την έχουν φορέσει δηλαδή ? Με αυτόν τον τρόπο μάς έδειξαν ότι δεν χρειάζεται το σώμα ,για να φανταστεί κανείς το πρόσωπο το οποίο υποδύονται  και ότι μόνο η φωνή μπορεί να ενεργοποιήσει τον θεατή. Επίσης, το ότι δεν υπήρχαν πολλά σκηνικά φανέρωνε πως με λίγα αντικείμενα μπορεί να γίνει μια παράσταση που να τραβήξει  το ενδιαφέρον και την προσοχή των θεατών. Ο μουσικός, ο οποίος στην άκρη της σκηνής έπαιζε την κιθάρα του αλλά και άλλα μουσικά όργανα και ηχητικά εφέ,  ήταν ακόμη ένας λόγος που τράβηξε το ενδιαφέρον των θεατών! Ενθουσιαστήκαμε με το ότι ο «Μενέλαος» μετέτρεπε τα λόγια του σε ραπ? Στο τέλος οι ηθοποιοί και ο μουσικός  απάντησαν σε ερωτήσεις μας. Κατά τη γνώμη μας το θεατρικό ήταν ενδιαφέρον και συγχρόνως επίκαιρο, μιας και μετέτρεψαν την Ελένη του Ευριπίδη σε Ελένη της σημερινής εποχής!

Μικρό στιγμιότυπο!

{source}
<iframe width=»560″ height=»315″ src=»https://www.youtube.com/embed/f1U_IkAwYuU» frameborder=»0″ allowfullscreen></iframe>
{/source}

κι εδώ

{source}
<iframe width=»560″ height=»315″ src=»https://www.youtube.com/embed/4DfqS0jBPds» frameborder=»0″ allowfullscreen></iframe>
{/source}

Υ.Γ. Ευχαριστούμε θερμά τη θεατρική ομάδα του «Μικρού Βορρά»                                                                                                                               

Σχετικά με τον αρθρογράφο

ΚατάTείχη

Αφήστε Σχόλιο