Από τη Φένια Ξανθοπούλου και την Αλεξάνδρα Πατέρα, Γ3

Οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες μιλούν οι ίδιοι για τις μαθησιακές δυσκολίες, πώς τους επηρεάζουν στο σχολείο και όχι μόνο! Να τι μας είπαν  λοιπόν τέσσερις  μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες που ρωτήσαμε από τη Γ΄ τάξη.

Παραθέτουμε αυτούσια την συνέντευξη με τον Βαγγέλη Πασσαλή

Τι είδους μαθησιακή δυσκολία έχεις;

Έχω δυσλεξία.

Τι σημαίνει μαθησιακή δυσκολία για σένα;

Σημαίνει δυσκολία στο γραπτό λόγο αλλά και δυσκολία έκφρασης και μερικές φορές σκέψης.

Πόσο επηρεάζει η δυσλεξία τη ζωή σου;

Δεν νομίζω πως με επηρεάζει στην προσωπική μου ζωή. Στο σχολείο όμως ναι με επηρεάζει, γιατί δεν μπορώ να εκφράσω  εύκολα τις σκέψεις μου. Επίσης μερικές φορές μπερδεύω τα λόγια μου και δεν μπορώ να εκφράσω αυτό που θέλω να πω.

Πώς σου συμπεριφέρονται οι συμμαθητές σου; Διαφορετικά από τα υπόλοιπα παιδιά;

Μερικές φορές με κοροϊδεύουν, χωρίς να το εννοούν βέβαια . Προσωπικά δεν με πειράζει, αλλά μέχρι ενός σημείου.

Η μαθησιακή δυσκολία σε εμποδίζει να δημιουργήσεις φιλικές σχέσεις με άτομα τις ηλικίας σου;

Όχι, γιατί είναι κάτι απόλυτα φυσιολογικό.

Κάνεις παρέα με άλλα παιδιά που έχουν μαθησιακές δυσκολίες;

Ναι, φυσικά.

Το σχολείο κάνει κάτι για να σε βοηθήσει;

Στο σχολείο υπάρχει τμήμα ένταξης, πράγμα που βοηθάει τα παιδιά, ανάλογα βέβαια και με τον καθηγητή που διδάσκει το μάθημα. Αν ο καθηγητής είναι πρόθυμος και σε κάνει να καταλάβεις πράγματι σε βοηθάει πολύ. Πηγαίνω στο τμήμα ένταξης από τα μισά της Δευτέρας γυμνασίου.

Νομίζεις πως οι καθηγητές σε αντιμετωπίζουν διαφορετικά ή με τον ίδιο τρόπο σε σχέση με τα άλλα παιδιά;

Εν μέρει μου συμπεριφέρονται όπως και τους άλλους μαθητές. νομίζω όμως πως με βοηθούν στις εξετάσεις. Μερικοί καθηγητές αν δουν πως προσπαθείς, σε βοηθάνε περισσότερο. Κατά τα άλλα με αντιμετωπίζουν όπως και κάθε άλλο μαθητή. Δεν νομίζω πάντως ότι με αδικούν.

Οι τρεις θέλησαν να παραμείνουν ανώνυμοι.

Οι δύο από τους τρεις έχουν δυσλεξία. Γι αυτούς δυσλεξία σημαίνει δυσκολία στα μαθήματα, ορθογραφικά λάθη, δυσκολία στα μαθηματικά. Ο ένας μάλιστα μας είπε πως δυσκολεύεται να εκφράσει την άποψή του και ταυτόχρονα δυσκολεύεται να ενταχθεί στην τάξη. Δεν πιστεύουν πως οι μαθησιακές δυσκολίες επηρεάζουν τη ζωή τους γενικά αλλά δυσκολεύουν τη ζωή στο σχολείο και επιδρούν αρνητικά στις επιδόσεις τους στα μαθήματα. Ο ένας σχολίασε πως αισθάνεται άσχημα όταν στην τάξη γίνεται λόγος για τις μαθησιακές δυσκολίες, νιώθει άβολα. Θέλει να αισθάνεται πιο ισότιμη μεταχείριση. Ο ίδιος πιστεύει πως η ζωή του θα επηρεαστεί σε κάποιο σημείο. Μας έφερε ως παράδειγμα τις εξετάσεις για το δίπλωμα οδήγησης. «Όταν θα δώσω για δίπλωμα, θα πρέπει να έχω μαγνητοφωνημένες τις ερωτήσεις και θα πρέπει να μου δώσουν παραπάνω χρόνο».

Σε ό,τι αφορά τις σχέσεις τους με τους συμμαθητές τους μας είπαν πως δεν επηρεάζονται από τη δυσκολία που έχουν. Κάνουν παρέες κανονικά, και με τους συμμαθητές τους που έχουν κάποια μαθησιακή δυσκολία αλλά και με τους υπόλοιπους. Ένας από τους τρεις μας εξομολογήθηκε πως τον επηρεάζει η δυσλεξία στο σχολείο, γιατί κλείνεται στον εαυτό του, μιλάει και συμμετέχει λιγότερο στο μάθημα από φόβο μην κάνει λάθος και αυτό πιστεύει πως επιδρά αρνητικά στην επίδοσή του. Όλοι παρακολουθούν μαθήματα στο τμήμα ένταξης και πιστεύουν πως έχουν βοηθηθεί, καθώς τους δίνεται περισσότερος χρόνος και μεγαλύτερη προσοχή. Όσο για τη συμπεριφορά των καθηγητών, θεωρούν ότι οι περισσότεροι προσπαθούν να τους βοηθήσουν, ότι δεν τους αδικούν σε σχέση με τα υπόλοιπα παιδιά και ούτε η συμπεριφορά τους είναι διαφορετική. Δεν θα ήθελαν πάντως να αισθάνονται πως λόγω του προβλήματος τους αντιμετωπίζουν διαφορετικά.

 

Leave a Comment