Από την Πέγκυ Μαντοπούλου

Τα βίαια βιντεοπαιχνίδια επηρεάζουν πάρα πολύ τους εφήβους στην συμπεριφορά και το χαρακτήρα τους. Τα περισσότερα, αν όχι όλα, περιέχουν σκηνές βίας, όπως: φόνους, ληστείες, σκληρές πολεμικές εικόνες και οι έφηβοι συχνά μαγνητίζονται από αυτά. Ο λόγος που τους ελκύουν τέτοια παιχνίδια είναι τα έντονα και ζωντανά χρώματα, τα εξελιγμένα γραφικά τους, τα οποία κάνουν το παιχνίδι να φαίνεται αληθινό! Έτσι εθίζονται εύκολα στην εικονική πραγματικότητα και αυξάνεται η επιθετικότητα των εφήβων, όπως σημειώνουν οι ειδικοί επιστήμονες.

Είναι ενδεικτικό ότι συχνά οι «παίκτες» έχουν νεύρα και ξεσπάνε παντού, αν κάποιος προσπαθήσει να τους μιλήσει την ώρα που παίζουν. Πανελλαδικές έρευνες έχουν δείξει ότι έχουν αυξηθεί τα κρούσματα επιθετικής συμπεριφοράς των παιδιών! Τα περισσότερα από αυτά τα βιντεοπαιχνίδια απαγορεύουν τη χρήση τους σε άτομα κάτω από 18 ετών! Παρόλο αυτά 7 στα 10 παιδιά παίζουν παιχνίδια ακατάλληλα για την ηλικία τους και μάλιστα με την συγκατάθεση των γονέων τους, οι οποίοι, προφανώς, δεν γνωρίζουν τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει ένα τέτοιο παιχνίδι στην συμπεριφορά του εφήβου!

Επίσης, επειδή τα παιδιά “πωρώνονται” με τέτοια παιχνίδια παίζοντας πάρα πολλές ώρες την εβδομάδα, παραμελούν διάφορες προτεραιότητες όπως το διάβασμα, ο ύπνος. ζώντας σε ένα ψεύτικο-βίαιο κόσμο, ξεχνώντας τον πραγματικό. Πολλές φορές οι έφηβοι ταυτίζονται με τέτοιου είδους παιχνίδια, με αποτέλεσμα να μην έχουν πρόβλημα με την βιαιότητα και να πλέκονται συχνά σε καυγάδες. Στις μέρες μας το 70% των μαθητών έχουν συμμετάσχει ή έχουν υπάρξει μάρτυρες σε ξυλοδαρμούς. Τα παιδιά δεν έχουν πρόβλημα με την βία και την θεωρούν αποδεκτή, γιατί σε όλα αυτά τα videogames ανταμείβονται για τις βίαιες πράξεις, οπότε θεωρούν ότι το ίδιο συμβαίνει και εκτός του “γυάλινου κόσμου” που δημιουργεί το παιχνίδι. Άρα τα παιδιά (μέσα από όλα τα παραπάνω) μπορεί να αποδεχτούν την βία ως τρόπο επίλυσης προβλημάτων μιμούμενοι τον τρόπο με τον οποίο επιλύνονται τα προβλήματα στο παιχνίδι!Για παράδειγμα στην Βρετανία ένα αγόρι σκότωσε τον φίλο του, μόνο και μόνο επειδή ήθελε να μιμηθεί τον πρωταγωνιστή του videogame το οποίο ήταν κατάλληλο για ενήλικες (18 ετών και άνω) και αυτός ήταν μόλις 17 χρονών!

Είναι γεγονός ότι βία υπάρχει παντού είτε μέσα από τις ταινίες στην τηλεόραση, είτε μέσα από τα videogames. Το θέμα είναι πώς θα διαμορφώσουμε εμείς οι νέοι μια άλλη κουλτούρα διασκέδασης, ώστε ν? αποφύγουμε τη χρήση videogames με βία και τα καταστήματα να σταματήσουν να πουλάνε τα παιχνίδια αυτά, αφού δεν θα είναι «της μόδας»!

Leave a Comment