ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ

ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ

Γράφτηκε από ΚατάTείχη
Από την Αναστασία Φιρτινίδου και το Γιάννη Μιχαλόπουλο, Γ3

Μερικές γενικές πληροφορίες για τις μαθησιακές δυσκολίες θα ήταν χρήσιμες για όλους μας.Ο όρος «Μαθησιακές Δυσκολίες», όταν τίθεται ως διάγνωση, είναι πολυσήμαντος Σύμφωνα πάντως με έναν ευρέως αποδεκτό από την επιστημονική κοινότητα ορισμό, «οι μαθησιακές δυσκολίες είναι ένας γενικός όρος που αναφέρεται σε μια ανομοιογενή ομάδα διαταραχών οι οποίες εκδηλώνονται με σημαντικές δυσκολίες στην πρόσκτηση και χρήση ικανοτήτων ακρόασης, ομιλίας, ανάγνωσης, γραφής, συλλογισμού ή μαθηματικών ικανοτήτων.

Οι πιο συνηθισμένες μαθησιακές δυσκολίες: δυσλεξία με συμπτώματα δυσκολίες στην ανάγνωση, στην γραφή και στα μαθηματικά, δυσαριθμησία με συμπτώματα δυσκολίες στην τέλεση απλών μαθηματικών πράξεων, αδυναμία συγκράτησης πρόσφατων μαθηματικών θεμάτων κ.α., δυσγραφία με δυσκολίες στη γραφή, παραμορφώσεις και λάθη. Υπάρχει βέβαια η υπερκινητικότητα, η διαταραχή ελλειμματικής προσοχής, ήπιες μορφές αυτισμού, το σύνδρομο Asperger  και πολλές άλλες μορφές δυσκολιών.

Παρά την πληθώρα των μελετών όμως από διακεκριμένους επιστήμονες, που επιδιώκουν να φωτίσουν τις ποικίλες πλευρές του θέματος από διαφορετικές θεωρητικές προσεγγίσεις, οι έννοιες αυτές συνεχίζουν σε μεγάλο βαθμό να προκαλούν αμφισβήτηση, διαμάχες και αντιπαραθέσεις. Η φύση, το εννοιολογικό πλαίσιο, η ορολογία, ο εντοπισμός, η ανάπτυξη, η συχνότητα εμφάνισης, η πρόγνωση και η αντιμετώπιση των μαθησιακών δυσκολιών εξακολουθούν να αποτελούν πρόκληση για τους ειδικούς.

 

Πηγές: Βικιπαίδεια και άλλες διαδικτυακές πηγές

Για περισσότερες και πιο εξειδικευμένες πληροφορίες μπορούμε να συμβουλευτούμε τις ιστοσελίδες:

Πτυχιακή εργασία στις μαθησιακές δυσκολίες

http://apothetirio.teiep.gr/xmlui/bitstream/handle/123456789/420/lgt_2009028.pdf?sequence=1

Πτυχιακή εργασία στις μαθησιακές δυσκολίες

http://apothetirio.teiep.gr/xmlui/bitstream/handle/123456789/719/lgt_2012108.pdf?sequence=1

ΔΕΠ-Υ και Σύνδρομο Asperger

http://apothetirio.teiep.gr/xmlui/bitstream/handle/123456789/688/lgt_2013059.pdf?sequence=1

 

Σχετικά με τον αρθρογράφο

ΚατάTείχη

Αφήστε Σχόλιο