Σας αρέσει το σχολείο; Εμάς όχι και πολύ ή για να είμαστε ειλικρινείς καθόλου. Γιατί; Είναι πολλοί οι λόγοι που το κάνουν κουραστικό, βαρετό κάποιες φορές, αδιάφορο τις περισσότερες. Μήπως να το αλλάξουμε;

Κι οι καθηγητές είναι όπως θα θέλαμε, όπως θα έπρεπε; Δεν νομίζουμε?

Αναζητούμε λοιπόν ένα σύγχρονο και ιδανικό σχολείο με διαφορετικούς μάλλον καθηγητές από τους σημερινούς. Άλλωστε, αν δεν το ονειρευτούμε, πώς θα το αποκτήσουμε;

Ερμιόνη Σταυρίδου

Τα παιδιά σήμερα είναι απογοητευμένα από το εκπαιδευτικό σύστημα. Αυτές τις ώρες που περνούν στο σχολείο  τις θεωρούν ” αγγαρεία”. Δεν θέλουν να βρίσκονται καν σε αυτόν τον χώρο. Όλοι επιθυμούν να αλλάξει, να γίνει καλύτερο.

Αν ξεκινήσουμε από το ίδιο το κτίριο, θα διαπιστώσουμε ότι τα περισσότερα σχολεία είναι χάλια, οι αυλές τους δεν ικανοποιούν τις ανάγκες των μαθητών και οι τάξεις είναι Στενές και μοιάζουν με φυλακή.

Οι καθηγητές, από την άλλη πλευρά, είναι συνήθως πολύ σοβαροί και αυστηροί, χωρίς φρέσκες ιδέες για ένα πιο ευχάριστο μάθημα.

Τι να πεις για τα μαθήματα! Γίνονται όλα με τον ίδιο βαρετό και παλιομοδίτικο τρόπο, διαβάζοντας δηλαδή από το βιβλίο και εξετάζοντας καθημερινά τους μαθητές.

Θα μπορούσαν πολλά πράγματα να γίνουν, για να είναι το σχολείο πιο ελκυστικό και να λειτουργεί καλύτερα: Το κτίριο να είναι βαμμένο με χαρούμενα και ζωντανά χρώματα. Οι τάξεις πρέπει να είναι ευρύχωρες, με μεγάλα παράθυρα για καθαρό φως, με υπολογιστές και διαδραστικό πίνακα. Θα μπορούσαν να έχουν όμορφα θρανία, με αναπαυτικές καρέκλες και όχι αυτά τα ξύλινα «πράγματα», που τις περισσότερες φορές είναι σπασμένα.

Όσο για τους καθηγητές; Πρέπει σχεδόν όλοι τους να ενημερωθούν για καινούριους και πιο σύγχρονους τρόπους εκπαίδευσης. Για παράδειγμα, θα μπορούσαν να χρησιμοποιούν υπολογιστές για να δείχνουν στους μαθητές τους πράγματα που τα βιβλία δεν μπορούν. Μαθήματα όπως τα αρχαία, που για τα περισσότερα παιδιά είναι βαρετό και άχρηστο μάθημα, πρέπει να μειώνονται, εάν όχι να μην υπάρχουν. Πιο ενδιαφέροντα μαθήματα ,όπως η αστρονομία, μπορούν να ενταχθούν στο πρόγραμμα σπουδών. Άλλα μαθήματα, όπως η Φυσική και η Βιολογία να διδάσκονται με πιο διαδραστικό τρόπο. Να μπορούν να γίνονται πειράματα σε όλα τα μαθήματα. Καλό θα ήταν να μειωθεί η ώρα διδασκαλίας, ώστε οι μαθητές να μην κουράζονται τόσο.

Η αυλή θα έπρεπε να έχει κιόσκια, παγκάκια ή ακόμα και τραπέζια, για να κάθονται τα παιδιά να τρώνε  ή να συζητάνε. Να υπάρχουν λουλούδια και δέντρα, για να είναι όμορφη η αυλή αλλά και κάδοι περισσότεροι, για να μην γεμίζει ο χώρος σκουπίδια. Και προπαντός λιγότερα κάγκελα! Έτσι τα παιδιά θα έχουν χαρούμενη διάθεση όσες ώρες περνούν το χρόνο τους εκεί.

Αν έχουμε ένα τέτοιο σχολείο, όλοι οι μαθητές και οι μαθήτριες θα περνάμε ωραία και ταυτόχρονα θα μαθαίνουμε  πολλά πράγματα. Θα επιθυμούμε να έρθουμε στο σχολείο και δεν θα βαριόμαστε. Είναι ώρα σιγά-σιγά τα πράγματα να αλλάζουν…

Αλέξανδρος Τσιγγενόπουλος

Η κοινωνία μας εξελίσσεται. Την τελευταία εικοσαετία έχουμε κάνει γιγάντια βήματα προόδου σε όλους τους τομείς εκτός… από το σχολείο! Το σχολείο παραμένει ίδιο εδώ και πολλά χρόνια. Ο καθηγητής παραδίδει το μάθημα στο μαυροπίνακα και οι μαθητές του αντιγράφουν στο τετράδιό τους. Όλοι μας έχουμε ευχηθεί κάποτε να αλλάξει αυτό.

Πώς ονειρεύομαι ένα σχολείο σύγχρονο και διαφορετικό;

Ας ξεκινήσουμε από την υλικοτεχνική υποδομή. Το κτίριο εξωτερικά θα είναι μοντέρνο, όμορφο, με πολλά χρώματα, με μεγάλη αυλή που θα έχει φυσικά κήπο και γρασίδι. Θα υπάρχουν γήπεδα για όλων των ειδών τα αθλήματα, όπως για ποδόσφαιρο, μπάσκετ, βόλεϊ και τένις. Θα έχει φυσικά πισίνα για κολύμβηση αλλά και για το άθλημα του πόλο.

Οι τάξεις θα είναι μεγάλες, ευρύχωρες και το κάθε παιδί θα έχει το δικό του θρανίο. Θα είναι αμφιθεατρικές, ώστε όλοι οι μαθητές και οι μαθήτριες να παρακολουθούν ευκολότερα. Τέλος, στους διαδρόμους θα υπάρχουν ψυκτικά μηχανήματα αλλά και  υποδομές για πρόσβαση στο σχολείο μαθητών με αναπηρία.

Το ωράριο διδασκαλίας θα είναι από τις 10:00 το πρωί μέχρι τις 4:00 το απόγευμα, αφού έρευνες έδειξαν πως ο εγκέφαλος λειτουργεί καλύτερα όχι νωρίς το πρωί.

Δεν είναι απαραίτητο να προστεθούν μαθήματα, μια και το σχολείο έχει ήδη αρκετά. Πιστεύω όμως πώς θα έπρεπε να διδασκόμαστε ποδηλασία και κανόνες οδικής συμπεριφοράς αλλά και αστρονομία και μελέτη διαφόρων οικοσυστημάτων. Επίσης, θα μπορούσαν οι μαθητές, οι ίδιοι, να επιλέγουν τα μαθήματα που θα παρακολουθήσουν με βάση το ενδιαφέρον που τους προκαλούν αλλά και της δεξιότητες που διαθέτουν, όπως για παράδειγμα κολύμβηση, μουσική, ρομποτική, τένις και τόσα άλλα. Έτσι το σχολείο θα γινόταν χρήσιμο και ενδιαφέρου για όλους ανεξαιρέτως τους μαθητές και τις μαθήτριες.

Χρήστος Ποτολιός

  • Θα προτιμούσα το σχολείο να μην είναι περιφραγμένο, ώστε να υπάρχει μεγαλύτερη ελευθερία και να μην θυμίζει φυλακή.
  • Όλες οι τάξεις θα έπρεπε να έχουν διαδραστικό πίνακα.
  • Όλοι οι μαθητές θα ήθελα να έχουν το δικό τους προσωπικό ντουλαπάκι.

Αναστασία Τσατάκη

Το σχολείο αλλά και το εκπαιδευτικό σύστημα γενικά δεν έχει αλλάξει και πολύ από το παρελθόν μέχρι σήμερα. Αν εξαιρέσουμε τα πολύ παλιά χρόνια και το ότι σήμερα υπάρχει αίθουσα με διαδραστικό πίνακα και υπολογιστή, το σχολείο δεν έχει αλλάξει σχεδόν καθόλου. Τεχνολογία επομένως και πιο σύγχρονα βιβλία θα πρέπει οπωσδήποτε να ενταχθούν στην εκπαιδευτική διαδικασία. Το σχολείο ,για να γίνει καλύτερο, πρέπει να διευκολύνει τους μαθητές και τους καθηγητές, και σίγουρα θα είναι πολύ διαφορετικό από το σημερινό!

Κατερίνα Σαρηγιαννίδου

Τα περισσότερα παιδιά στις μέρες μας είναι κουρασμένα και απογοητευμένα από το σχολείο. Η σκέψη για ένα καλύτερο σχολείο μοιάζει ακόμα μακρινή! Για ένα σχολείο που να σε κερδίζει με την εξωτερική του εμφάνιση, με τα ζωντανά του χρώματα, να μην έχει κάγκελα και μοιάζει με φυλακή!

Ποιος θα μπορούσε να φανταστεί ένα τέλειο σχολείο χωρίς τέλειους καθηγητές;

Πώς θα είναι ο δάσκαλος στο σχολείο που ονειρευόμαστε;

 

Μάρθα Τριανταφύλλου

Ο δάσκαλος είναι ένα πρόσωπο, το οποίο διαδραματίζει σημαντικό ρόλο για κάθε παιδί και αποτελεί έναν άνθρωπο πού, μετά τους γονείς ,αποτελεί πρότυπο για το παιδί.

Ο ιδανικός δάσκαλος πρέπει να αγαπάει τα παιδιά και να εκδηλώνει αυτήν του την αγάπη. Μέσα στην τάξη θα πρέπει να συμπεριφέρεται ισότιμα στους μαθητές του, δίνοντας ευκαιρίες σε όλους να συμμετέχουν σε ένα δημοκρατικό διάλογο. Θα πρέπει να είναι καθοδηγητής, όχι μόνο για την απόκτηση γνώσης αλλά και για τον σωστό τρόπο αντίληψης της ζωής. Θα πρέπει να κάνει τη δουλειά του με αγάπη, κέφι και χαρά. Θα είναι αυτός που συνεργάζεται με τους μαθητές του, κατανοεί και συζητάει μαζί τους, λύνει τα προβλήματα και τις απορίες τους. Επίσης, καταλαβαίνει την ψυχολογία τους, δεν ξεχωρίζει τους μαθητές σε καλούς και κακούς αλλά τους ενθαρρύνει όλους, και ιδιαίτερα αυτούς που το έχουν ανάγκη περισσότερο.

Οφείλει, λοιπόν, ο δάσκαλος να αποτελεί ολοκληρωμένη προσωπικότητα, καθώς δεν προσφέρει απλές γνώσεις και μάθηση αλλά διαμορφώνει την προσωπικότητα και το χαρακτήρα των μαθητών, σε μεγάλο βαθμό.

Βαγγέλης Σκαρλάτος

Ιδανικός δάσκαλος για μένα είναι ένας άνθρωπος ίσος με τους μαθητές του. Θα πρέπει να αγαπάει τη δουλειά του και τα παιδιά. Αν ένας δάσκαλος καταφέρει να κερδίσει την εμπιστοσύνη και την αγάπη των μαθητών του, το μάθημα θα είναι πολύ πιο εύκολο και αποδοτικό. Θα πρέπει, όμως, να μην ξεχωρίζει και να αγαπάει όλα τα παιδιά το ίδιο και φυσικά να τους το δείχνει.

Leave a Comment