Από τη  Γιουρέλη Μαρίνα, Θεοδωράκη Καλλιόπη, Κεσμήρη Έλενα και Μιχαηλίδου Σοφία

 

Την 24η Νοεμβρίου 2015 τα τμήματα Γ1 και Γ2 του σχολείου μας, του 1ου Γυμνασίου Συκεών, επισκέφτηκαν το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας (ΠΑΜΑΚ), στο πλαίσιο project του ΣΕΠ. Στο πλαίσιο αυτής της εκπαιδευτικής επίσκεψης τα δύο τμήματα ξεναγήθηκαν στο  χώρο του Πανεπιστημίου, μπήκαν σε αίθουσες διδασκαλίας κι ενημερώθηκαν για τα τμήματα που λειτουργούν. Είδαν από κοντά τη βιβλιοθήκη κι ενημερώθηκαν από τους υπεύθυνους για τον τρόπο λειτουργίας της αλλά και για το υλικό που παρέχει.

 

Από κοντά βλέπουμε φοιτητές να πηγαινοέρχονται, να μπαίνουν στις αίθουσες για την παρακολούθηση κάποιου μαθήματος, να κάθονται στο χώρο γύρω από το κυλικείο, να κουβεντιάζουν μεταξύ τους. Είναι πολυάσχολοι και συμμετέχουν σε διάφορα προγράμματα, περιβαλλοντικά και άλλα, όπως αυτό για την ανακύκλωση.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Υπάρχουν επίσης οι λεγόμενες φοιτητικές λέσχες οι οποίες αντιπροσωπεύουν της απόψεις της νεολαίας. Δεν λείπουν επίσης και τα πανό κρεμασμένα γύρω στο χώρο του πανεπιστημίου.

 

 

 

 

Οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν την λειτουργία και οργάνωση ενός πανεπιστημίου καθώς και να συζητήσουν με τους φοιτητές. Έτσι εμείς, τα μέλη της εφημερίδας του σχολείου πήραμε το θάρρος να  ρωτήσουμε τους φοιτητές για τα καλά της φοιτητικής ζωής αλλά και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στο πανεπιστήμιο.

(Συνέντευξη με μέλη πολιτικών νεολαιών)

-Τι προβλήματα αντιμετωπίζετε στο Πανεπιστήμιο;

-Tο βασικότερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει γενικά το Πανεπιστήμιο είναι πως δεν υπάρχει αρκετός χώρος για να μπορούν οι φοιτητές να παρακολουθούν όλα τα μαθήματα. Συμβαίνει συχνά οι φοιτητές να είναι υποχρεωμένοι να καθίσουν στα σκαλάκια για να παρακολουθήσουν το μάθημα είτε να εγκαταλείπουν το αμφιθέατρο επειδή δεν χωράνε. Δεν υπάρχει χρηματοδότηση, ώστε να μπορέσει να επεκταθεί το Πανεπιστήμιο.

Το άλλο πρόβλημα που υπάρχει σε αυτό το Πανεπιστήμιο εδώ και χρόνια, είναι η έλλειψη δημοκρατίας και η παρουσία της φωνής κάθε φοιτητή που θέλει να εκφραστεί από τη στιγμή που δεν γίνονται συνελεύσεις, όπως στα σχολεία και στις υπόλοιπες σχολές, ώστε να ακουστούν όλες οι απόψεις και να προταθούν λύσεις για τα προβλήματα.

Υπάρχει πρόβλημα επαγγελματικής αποκατάστασης, κανείς δεν ξέρει από τη στιγμή που θα βγει από το πανεπιστήμιο, τι θα κάνει ή που θα πάει ή αν θα βρει δουλειά εδώ. Υποβαθμίζονται τα πτυχία μας, όπως και οι ζωές όλων τον ανθρώπων …Δεν ξέρουν τι θα απογίνουν τα παιδιά τους ακόμα και οι ίδιοι …πώς θα μπορέσουν να τα βγάλουν πέρα από τότε που θα φύγουν από το Πανεπιστήμιο.

Ένα ακόμα πρόβλημα είναι πως δεν υπάρχουν πολλές εστίες κοντά στο Πανεπιστήμιο ή υπάρχουν και είναι πολύ ακριβές. Επομένως, οι φοιτητές που μένουν μακριά από το Πανεπιστήμιο πολλές φορές αργούν να μπουν στο μάθημα και άλλες φορές δεν έρχονται καθόλου. Το κόστος σπουδών του Πανεπιστημίου είναι αρκετά υψηλό. Κάρτα σίτισης παίρνει μόνο το 1/4 των φοιτητών του Πανεπιστημίου.

Τα μαθήματα είναι πάρα πολύ ενδιαφέροντα …ας πούμε αυτοί που πάνε στο μουσικό έχουν πολλά ενδιαφέροντα μαθήματα, το τμήμα τους είναι πιο καλλιτεχνικό, πιο ελεύθερο από τα άλλα. Στον πρώτο χρόνο τα μαθήματα δεν αρέσουν σχεδόν σε κανέναν, ίσως ευθύνεται η προσαρμογή που αργεί. Από τον δεύτερο και μετά προσαρμόζεται ο καθένας στα ενδιαφέροντά του και βρίσκει όλα όσα του αρέσουν. Άλλο πρόβλημα είναι οι εξετάσεις, στις οποίες οι φοιτητές λόγω φόρτου δεν μπορούν πάντα να ανταπεξέλθουν και να επιτύχουν για να περάσουν όλα τα μαθήματα.

 -Πια ζωή προτιμάτε; Δημοτικού, Γυμνασίου, Λυκείου ή Φοιτητική;

– Η φοιτητική ζωή είναι καλύτερη και από τη μαθητική, γιατί είναι πιο ελεύθερη.

Συμβουλές φοιτητών:

– Mη βιάζεστε να μεγαλώσετε…. καθόλου.

– Βρείτε αυτό που θέλετε να κάνετε, παλέψτε για αυτό, μην ακούτε κανέναν όταν σας λέει ότι δεν μπορείτε να τα καταφέρετε.

– Μην απογοητεύεστε εύκολα. Να πιστεύετε στον εαυτό σας και σε αυτό που θέλετε να κάνετε για να πετύχετε.

 

Ξεναγηθήκαμε στη βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου, που στα αλήθεια μας εντυπωσίασε. Περιέχει βιβλία και περιοδικά σε έντυπη αλλά και ηλεκτρονική μορφή, λεξικά και εγκυκλοπαίδειες. Ενημερωθήκαμε για το υλικό που περιέχει και τον τρόπο λειτουργίας της από τους υπεύθυνους. Παρέχει υποστηρικτικό υλικό για έρευνα σε φοιτητές, διδάσκοντες αλλά και εξωτερικούς χρήστες. Λειτουργεί επίσης ως δανειστική αλλά και ως αναγνωστήριο. Έχει υποδομή για άτομα με αναπηρίες. Γίνονται σεμινάρια αλλά και ξεναγήσεις σε μαθητές κι εκπαιδευτικούς

 

Leave a Comment