ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΘΑΝΑΤΙΚΗ ΠΟΙΝΗ: Η ΕΣΧΑΤΗ ΤΩΝ ΠΟΙΝΩΝ

Γράφτηκε από ΚατάTείχη

Θανατική ποινή » Η εσχάτη των ποινών «!

 Από τον Βασίλη Χατζηγιάννη, Β4

Πριν από λίγες ημέρες επισκέφτηκε το σχολείο μας ο Δικηγόρος και μέλος του Δικηγορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, κύριος Χρήστος Μπακέλας, ο οποίος συμμετείχε σε εκδήλωση του Τμήματος Β4 με θέμα: «Απονομή της δικαιοσύνης και θανατική ποινή»

Ανάμεσα στα άλλα ο κύριος Μπακέλας μας μίλησε για το θέμα της θανατικής ποινής, η οποία είναι η ποινή που επιβάλλεται σε έναν εγκληματία από τις αρχές ενός κράτους και έχει να κάνει με την αφαίρεση της ζωής αυτού. Είναι η αυστηρότερη ποινή που μπορεί να επιβληθεί και συχνά ονομάζεται » Η εσχάτη των ποινών «!

Στην Ελλάδα η θανατική ποινή καταργήθηκε τον Δεκέμβριο του έτους 1993.  Όλα τα κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχουν πλέον καταργήσει την θανατική ποινή, αλλά συνεχίζεται σε χώρες όπως οι ΗΠΑ, η Κίνα και πολλά κράτη του μουσουλμανικού κόσμου. Κάποιοι τρόποι της θανατικής ποινής στα παλαιότερα χρόνια είναι: ο Ανασκολοπισμός, ο Διασκελισμός, ο Εντοιχισμός, ο Κατασπαραγμός από ζώα, η Καύση, η Σταύρωση και άλλα. Οι περισσότερες εκτελέσεις στην Ιστορία (ακόμα και σήμερα σε κάποιες χώρες) γίνονταν δημοσίως, ενώπιον πολλών θεατών, για παραδειγματισμό και για επίδειξη της δύναμης του κράτους!

Ο κύριος Χρήστος Μπακέλας καταδικάζει την θανατική ποινή, διότι αυτή είναι ο χειρότερος τρόπος για να τιμωρήσει κανείς έναν άνθρωπο και να «συνετίσει» τον υπόλοιπο κόσμο, νομίζοντας ότι παραδειγματίζεται και ότι θα φοβηθεί να παραβιάσει τους νόμους της χώρας στην οποία ζει. Από την άλλη, υποστηρίζει ότι η τιμωρία του εγκληματία με τον εγκλεισμό του στη φυλακή και τη στέρηση της ελευθερίας του, του δίνει τη δυνατότητα να μετανοήσει και να λογικευτεί, ώστε μετά από  την αποφυλάκισή του να επανέλθει στην κοινωνία ως ισότιμο μέλος αυτής.

Συμφωνώ με τον κύριο Χ. Μπακέλα και πιστεύω ότι είναι  απάνθρωπο και βίαιο να τιμωρείται ο  εγκληματίας με τον θάνατό του, χωρίς να του δίνεται  περιθώριο να σκεφτεί αυτό που έκανε? Επίσης, με την  θανατική ποινή δεν μπορεί να επανεξεταστεί  μια υπόθεση που έχει καταδικαστεί λανθασμένα, πχ. η υπόθεση Παγκρατίδη »Δράκος του Σέιχ σου».

Τέλος, η θανατική ποινή είναι η μέγιστη παραβίαση ενός θεμελιώδους ανθρώπινου δικαιώματος και αποτελεί τη διάπραξη φόνου που επιβάλλεται από την ίδια την πολιτεία, και εδώ τίθεται το ερώτημα, εάν η πολιτεία έχει το δικαίωμα να αφαιρεί τη ζωή ενός πολίτη?

 

Ένας δικηγόρος στο σχολείο μας?

Με αφορμή το μάθημα των Αρχαίων (που μιλήσαμε για τη θανατική ποινή) και σε συνεργασία με τις υπεύθυνες καθηγήτριες κ.Ιακωβάκη και κ.Μπέντση, μας επισκέφθηκε ο δικηγόρος κ.  Μπακέλας.

Κατά την παραμονή του στο σχολείο μας μίλησε για τη θανατική ποινή και δέχτηκε πλήθος ερωτήσεων, τις οποίες και απάντησε . Η επίσκεψη αυτή ήταν εμπειρία ζωής ,ακούσαμε πράγματα τα οποία προφανώς κανείς από εμάς δεν τα γνώριζε… Όπως ο ίδιος ανέφερε, είναι υπέρ της κατάργησης της θανατικής ποινής «δεν μπορούμε να καταδικάζουμε ένα άτομο σε θανατική ποινή όποιο αδίκημα και αν έχει πράξει . Κανένας δεν σκοτώνει επειδή γεννήθηκε δολοφόνος. Ενώ η θανατική ποινή ισχύει σε κάποιες χώρες ,παρόλα αυτά έχουν αυξημένο το ποσοστό της εγκληματικότητας . Μας είπε πως η θανατική ποινή υπάρχει σε 37 χώρες .  Ανάμεσα σε αυτές είναι : η Αίγυπτος ,τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, το Ιράκ, το Ιράν, οι Η.Π.Α., ο Λίβανος, το Πακιστάν, η Παλαιστίνη κ.α. Η θανατική ποινή συχνά  εφαρμόζεται στα άτομα τα οποία στρέφονται εναντίον των καθεστώτων? Η χειρότερη μορφή θανατικής ποινής είναι ο ανασκολοπισμός ,δηλαδή το σούβλισμα!

 Η συζήτησή μας συνεχίστηκε για πολύ! Μας μίλησε θερμά, μας άνοιξε την καρδιά του και μας μίλησε για τη ζωή του. Από μικρό παιδί του άρεσε να παρακολουθεί ασήμαντες δίκες, στις οποίες έβρισκε ενδιαφέρον, μάλλον για αυτό κατέληξε να γίνει δικηγόρος. Το πιο ενδιαφέρον ήταν οι υποθέσεις οι οποίες είχε αναλάβει.. Δύσκολες περιπτώσεις, γεμάτες άγχος, ενώ ιδιαίτερα συγκινητικό είναι το γεγονός ότι οι ζωές αυτών των ανθρώπων έχουν καλυτερέψει!!! Κάποιες υποθέσεις, όπως παραδέχθηκε και ο ίδιος, τις έχει χάσει , αλλά αυτά συμβαίνουν.. . 

 

 

  

 

Σχετικά με τον αρθρογράφο

ΚατάTείχη

Αφήστε Σχόλιο