ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ - ΤΕΧΝΗ

Η «Ελένη» του Ευριπίδη από το «Μικρό Βορρά»

Γράφτηκε από ΚατάTείχη

Τη Δευτέρα 7 Μαΐου 2018 ήρθε στο σχολείο μας ο «Μικρός Βορράς» για να μας παρουσιάσει την Ελένη του Ευριπίδη. Πέρυσι τα παιδιά διδάχτηκαν τη γνωστή ομηρική Ελένη, φέτος την «καινή» ευριπίδεια Ελένη και τώρα, στο τέλος της χρονιάς, ο Μ.Β μας παρουσίασε τη δική του «άλλη» Ελένη.

Σίγουρα το κείμενο είναι αυτό το οποίο δίνει σε ένα θεατρικό έργο την αξία του. Όμως το ύφος, η γλώσσα, οι ευρηματικές ατάκες, η σκηνοθετική και σκηνογραφική ματιά, η ενδυματολογική επιλογή, παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στη συνολική εικόνα, στην «επίγευση» που μένει. Η μουσική, πολύ κοντά στις μουσικές επιλογές των παιδιών, συμπλήρωσε την υπέροχη θεατρική εμπειρία.

Στο τέλος της παράστασης υπήρχε διάχυτη η αίσθηση ότι η συντριπτική πλειοψηφία των παιδιών ενθουσιάστηκε.

«Μικρέ Βορρά», το ταλέντο και το μεράκι σας μας μάγεψαν, μας έκλεψαν την καρδιά!  Σας ευχαριστούμε για την εμπειρία που μας  προσφέρατε!

 

 

Σχόλια μαθητών

Πριν λίγες μέρες παρακολουθήσαμε ένα θέατρο με θέμα την Ελένη του Ευριπίδη. Γνωρίζαμε ήδη την πλοκή και την εξέλιξη της ιστορίας, διότι, κατά τη διάρκεια της φετινής σχολικής χρονιάς, τη διδαχτήκαμε. Η παραλλαγή του θεάτρου που παρακολουθήσαμε, εμένα μ’ άρεσε, γιατί ήταν πιο σύγχρονη και κοντά στην ηλικία μας. Επίσης μου άρεσε που κράτησαν κάποια χαρακτηριστικά του αρχαίου θεάτρου, όπως οι μάσκες, με τις οποίες κάλυπταν τα πρόσωπά τους. Αυτό που με δυσαρέστησε είναι, προς το τέλος της παράστασης, που χρησιμοποίησαν πολλά τραγούδια. Τέλος, πιστεύω πως οι ηθοποιοί έπαιξαν πολύ καλά και μας τράβηξαν το ενδιαφέρον.

Ασημένια Βλάχου, Γ1

 

Μέσα από μια διαφορετική ματιά και οπτική, γνωρίσαμε καλύτερα, εδώ στο χώρο του σχολείου, την «Ελένη» του Ευριπίδη. Μέσα απ’ αυτή τη σύγχρονη και διαδραστική παράσταση, ήρθαμε λίγο πιο κοντά  με το αρχαίο θέατρο και το εκτιμήσαμε λίγο περισσότερο. Οι ηθοποιοί έφεραν εις πέρας την παράσταση χωρίς πολλά κοστούμια και λόγια, όπως συνηθίζεται στις παραστάσεις.  Ένα μεγάλο «συγχαρητήρια» για το μεράκι και την επιμέλειά τους!

Ναούμ Βογιατζής Γ1

 

Η αλήθεια είναι, πως όταν μας ανακοινώθηκε ότι θα παρακολουθήσουμε τη θεατρική παράσταση του έργου «Ελένη», η φαντασία μου δε θα έφτανε ποτέ σ’ αυτό που πραγματικά είδαμε. Δε θύμιζε σε καμιά περίπτωση αυτό, που η συντριπτική πλειοψηφία μαθητών γυμνασίου σκέφτεται, όταν ακούει τη φράση «αρχαία τραγωδία». Η προσέγγιση της ιστορίας ήταν τέτοια που δεν άφησε κανένα να βαρεθεί. Η εξέλιξη της πλοκής ήταν γρήγορη. Το ότι στο ομώνυμο σχολικό μάθημα είχαμε ασχοληθεί εκτεταμένα με το κείμενο καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, μας βοήθησε στο να μη χάνουμε τη δράση. Η δράση έγινε πιο ευχάριστη στο κοινό με την προσθήκη ζωντανής μουσικής, που αν και υποκειμενικά πιστεύω ότι ίσως στο τέλος έγινε κάπως κουραστική. Οι ερμηνείες ήταν καταπληκτικές. Συγχαρητήρια σε όλη την ομάδα για το αποτέλεσμα!!!

Αναστασία Δελτσίδη, Γ1

 

Μία παράσταση που μας χάρισε στιγμές γέλιου καθώς υπήρχαν κωμικά στοιχεία καθ’ όλη την διάρκεια του έργου τα οποία οι ηθοποιοί δραματοποίησαν με πολλή μεγάλη επιτυχία! Τα μέλη της ομάδας ήταν τέσσερα. Ωστόσο ένας από αυτούς δεν είχε κάποιο ρόλο αλλά, βρισκόμενος στην σκηνή παίζοντας κιθάρα, κάλυπτε την μουσική υπόκρουση της παράστασης. Τρία άτομα λοιπόν δεν ήταν αρκετά για να καλύψουν όλους τους ρόλους του έργου, έτσι χρησιμοποιούσαν τα προσωπεία όχι μόνο για να αλλάξουν την ταυτότητα του ρόλου τους, αλλά και για να δείξουν στους θεατές κάποια στοιχεία από τον τόπο που γίνονταν οι παραστάσεις στην αρχαία Ελλάδα. Η παράσταση αυτή λοιπόν μας έκανε να δούμε το έργο αυτό του Ευριπίδη όχι ως ένα σχολικό μάθημα, αλλά σαν ένα θεατρικό κείμενο που μας δημιουργεί συναισθήματα, όπως χαρά λύπη αγωνία και ανακούφιση. Συναισθήματα τα οποία δεν είχαμε όταν διαβάζαμε απλώς το κείμενο. Η παράσταση αυτή ήταν μία επιτυχημένη δράση που μας χάρισε λίγη ώρα ευχαρίστησης.

Σοφία Καραγιάννη, Γ2

 

Η παρουσίαση της «Ελένης» από τη θεατρική ομάδα του «Μικρού Βορρά», ήταν μια μοναδική και ενδιαφέρουσα εμπειρία. Μου άρεσε η σύγχρονη εκδοχή του έργου, καθώς μπορούσαμε να παρακολουθήσουμε την παράσταση ευκολότερα. Επίσης μου άρεσε που υπήρχαν μέσα στους διαλόγους των ηθοποιών κομμάτια από το κείμενο που διδαχτήκαμε και τέλος μου άρεσε ο κωμικός χαρακτήρας του έργου και η αλληλεπίδραση των ηθοποιών με το κοινό.

Δήμητρα Κριτσίμη, Γ2

 

Η παράσταση ήταν καταπληκτική! Το σενάριο ήταν πιστό στο αυθεντικό κείμενο, αλλά είχε και στοιχεία από τη σημερινή εποχή, με αποτέλεσμα να είναι πιο κατανοητό σε εμάς, πιο ενδιαφέρον και εύκολο να το παρακολουθήσουμε. Οι ηθοποιοί έπαιξαν εξαιρετικά και με το χιούμορ τους κατάφεραν να μας κάνουν να γελάσουμε! 

Σ.Μ.

 

Τη Δευτέρα 7 Μαΐου, οι συμμαθητές μου κι εγώ, παρακολουθήσαμε την παράσταση «Ελένη» του Ευριπίδη. Η ομάδα αποτελούνταν από τέσσερα άτομα, από τα οποία οι τρεις ήταν ηθοποιοί και ο άλλος μουσικός. Η παράσταση ήταν πολύ ωραία και μου άρεσε που είχαν απλουστεύσει το κείμενο για να είναι πιο προσιτό και κατανοητό από τους μαθητές. Ακόμη μου άρεσε η μουσική, η οποία αποδείχτηκε μια σημαντική προσθήκη στην παράσταση, αφού οι ηθοποιοί ήταν λίγοι και δεν μπορούσαν να κάνουν και το χορό. Τέλος βρήκα πολύ έξυπνο το ότι οι ηθοποιοί φορούσαν μάσκες, όπως ακριβώς και οι υποκριτές στις αρχαίες τραγωδίες. 

Αναστασία Μπλιώνη, Γ2

 

Η Ελένη του Ευριπίδη μεταφέρεται από το σχολικό βιβλίο, παίρνει σάρκα και οστά και μας παίρνει μαζί στην περιπέτειά της. Η παράσταση με τέσσερις μόνο ηθοποιούς, μας μετέφερε στη δράση της Ευριπίδειας τραγωδίας, άλλες στιγμές μέσα από την ελαφρότητα του κωμικού και άλλες μέσα από το βάρος του τραγικού. Η Δήμητρα Σταματίου και η Κίκα Ζαχαριάδου αντάλλαξαν τους ρόλους της Ελένης, του Τεύκρου, της Θεονόης, του Θεοκλύμενου, της γερόντισσας και των Διόσκουρων κατά τα δύο μισά της παράστασης, ενώ ο Κωνσταντίνος Φωτίου ανέλαβε το ρόλο του Μενέλαου και ο Γιώργος Καλαμάκης το ρόλο των αγγελιαφόρων. Βέβαια, ήταν επιφορτισμένος και με τη μουσική επιμέλεια της παράστασης.

Η παρουσίαση απέσπασε τα θετικά σχόλια όλων των μαθητών, καθώς ήταν μια νεανική παράσταση, που αποκάλυπτε τα ήθη όχι μόνο του 5ου αιώνα π.Χ. του Ευριπίδη, αλλά και του δικού μας. Επιπλέον, ανατροφοδότησε τη διδακτική πράξη, όχι μόνο για εμάς τους μαθητές, αλλά και για τους καθηγητές. Έκλεισε με θεατρικά παιχνίδια στα οποία συμμετείχαμε ενεργά με μεγάλη χαρά και προθυμία. Ο σκηνοθέτης και η ομάδα του έδωσαν ένα μάθημα καλού θεάτρου μέσα από το κείμενο του Ευριπίδη. 

Δάφνη Μιχοπούλου, Γ3

 

Σχετικά με τον αρθρογράφο

ΚατάTείχη

Αφήστε Σχόλιο