ΣΧΟΛΙΚΗ ΖΩΗ

Στις Διαφημίσεις λέμε Ναι;

Γράφτηκε από ΚατάTείχη

Στο πλαίσιο του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας μιλήσαμε στην τάξη για τα ΜΜΕ και τη Διαφήμιση. Σκεφτήκαμε να απευθυνθούμε στον κοντινό μας περίγυρο και να μάθουμε τις απόψεις των ανθρώπων της γειτονιάς μας σχετικά με τη διαφήμιση, το ρόλο της, την επίδραση που ασκεί και ό,τι άλλο. Διαμορφώσαμε λοιπόν στην τάξη ένα ερωτηματολόγιο, το οποίο διακινήσαμε στις Συκιές και ιδού τα αποτελέσματα!

Σε δείγμα 85 ατόμων από τις Συκιές οι άντρες που το συμπλήρωσαν ήταν λιγότεροι (45%) και οι γυναίκες κάπως περισσότερες (55%). Το μεγαλύτερο ποσοστό ήταν νεαρής ηλικίας και λιγότεροι οι μεγαλύτεροι. Πάνω από τους μισούς έχουν τελειώσει τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση (51%), περίπου 30% την τριτοβάθμια, ενώ οι απόφοιτοι του δημοτικού ήταν  οι λιγότεροι. Οι περισσότεροι από αυτούς/αυτές βλέπουν διαφημίσεις (70%). Τους  αρέσουν πολύ ή αρκετά (43%) , ενώ 57% δήλωσαν πως δεν τους αρέσουν. Σε ένα μεγάλο ποσοστό θεωρούν πως η ζωή τους δεν επηρεάζεται από τις διαφημίσεις (78%) και δεν αγοράζουν προϊόντα που έχουν δει να διαφημίζονται (53%), αλλά αρκετοί συχνά ή μερικές φορές «υποκύπτουν» και επηρεασμένοι από διαφημιστικά μηνύματα αγοράζουν (47%). Σχεδόν 60% πιστεύουν πως οι διαφημίσεις περνούν κοινωνικά μηνύματα κι ευαισθητοποιούν τους καταναλωτές. Οι μισοί σχεδόν (49%) θεωρούν πως οι διαφημίσεις τους ενημερώνουν και τους πληροφορούν ,ενώ κάποιοι απλά ψυχαγωγούνται (17%) από αυτές. Οι περισσότεροι βλέπουν διαφημίσεις στην τηλεόραση (57%) και στο διαδίκτυο (29%) και μόλις 14% στο ραδιόφωνο ή σε έντυπα μέσα. Σε ποσοστό 53% πιστεύουν πως οι διαφημίσεις, εκτός από προϊόντα, προβάλλουν ιδέες, αξίες ή πρότυπα και τέλος 58% από τους καταναλωτές που πήραν μέρος στην έρευνά μας πιστεύουν ότι οι διαφημίσεις δεν είναι αξιόπιστες και παραπληροφορούν.

Την εργασία έκανε το Β΄4 του σχολείου μας και τα ερωτηματολόγια επεξεργάστηκαν οι μαθητές:Ανδρέας Πιτσιόρλας, Λάζαρος Σταυρίδης, Μπελίντα Χασάνι και Αθανασία Σουγιελτζή. Το διάγραμμα έκανε ο Αντρέας Πιτσιόρλας. Τους ευχαριστούμε όλους πολύ.

Σχετικά με τον αρθρογράφο

ΚατάTείχη

Αφήστε Σχόλιο