Πόσο συχνά δεν ακούμε τους μαθητές να παραπονούνται για το σχολείο, τους καθηγητές , το σχολικό χώρο, τα βιβλία, το πρόγραμμα σπουδών; Ποιο είναι το τέλειο σχολείο, το ιδανικό, αυτό που θα πήγαινες με χαρά και θα χαιρόσουν ακόμα και στη διαδρομή; Που θα ήσουν ευτυχισμένος όταν ήσουν εκεί και δεν θα πανηγύριζες όταν έχανες μάθημα;

Απόσταγμα σοφίας, απόπειρα δημιουργικής γραφής, το «εντέλεσθαι» της έκθεσης;  Ιδού σκέψεις, όπως αυτές «αλιεύθηκαν» από γραπτά εκθέσεων των μαθητών/τριών του Β4 στην έκθεση με τίτλο: «Ένα σύγχρονο, διαφορετικό σχολείο?»

Από τη Μαριαλένα  Τασουλίδου,

  • Ένα σχολείο χωρίς καθηγητές; Που θα δίδασκαν ρομπότ; Δεν νομίζω. Η ανθρώπινη επικοινωνία, η εμπιστοσύνη, η ζεστασιά του καθηγητή δεν αντικαθίσταται από ρομπότ! Θα ήταν βέβαια υπέροχο αν τελειώναμε τα μαθήματα στο σχολείο και γυρνούσαμε στο σπίτι χωρίς να είμαστε αναγκασμένοι να έχουμε εργασίες. Θα ήταν απίστευτο το συναίσθημα της ελευθερίας! Τέλειο φαντάζομαι να μπορούσε η κάθε γενιά μαθητών να άφηνε το στίγμα της στο σχολικό χώρο, με ένα μήνυμα, μια ζωγραφιά ή οτιδήποτε άλλο την εξέφραζε.

Από τον Ηλία Σαρηγιαννίδη

  • Λίγοι μαθητές στο τμήμα για να μπορούν να παρακολουθούν καλύτερα αλλά και για να τους βοηθούν οι καθηγητές περισσότερο. Οι καθηγητές θα σέβονται τους μαθητές, χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν θα είναι αυστηροί όταν πρέπει αλλά ταυτόχρονα και ευγενικοί.

Από τον Γιώργο Παπαδόπουλο

  • Ένα σχολείο όχι τυποποιημένο κι αυστηρό στην εμφάνιση. Χωρίς κάγκελα που κλείνουν τα παράθυρα και το μεταμορφώνουν σε φυλακή. Χωρίς πολύ τσιμέντο και φυτά ξεραμένα που δεν τα περιποιείται σχεδόν κανείς. Ένα σχολείο που θα αλλάζει συχνά στο χρώμα, ανάλογα με τη διάθεση των μαθητών και τα λουλούδια και τα δέντρα θα είναι ολοζώντανα και ζωηρά εξαιτίας της αγάπης και της περιποίησης των παιδιών. Πού να δείτε το εσωτερικό του! Οι τοίχοι θα είναι γεμάτοι φωτογραφίες μαθητών και καθηγητών. Θα είναι διακοσμημένοι επίσης με ζωγραφιές ή θα έχουν πάνω αποσπάσματα από βιβλία ή ακόμα και ωραία ανέκδοτα. Η κάθε αίθουσα θα είναι βαμμένη με χρώματα που θα διαλέγουν οι μαθητές και στολισμένη με έργα τους. Το πάτωμα θα είναι φωτεινό και όταν το πατάνε οι μαθητές θα χρωματίζεται ανάλογα με τα συναισθήματα τους. Ένα τέτοιο σχολείο θα είναι όμορφο, χαρούμενο κι ευχάριστο. Οι μαθητές δεν θα είναι βαριεστημένοι και κατσούφηδες αλλά ευτυχισμένοι και σίγουρα πιο έξυπνοι.

Από την Ελεάνα Σέχου

  • Κάθε σχολείο θα να έχει μόνιμα έναν γιατρό, μια νοσοκόμα, έναν ψυχολόγο και οπωσδήποτε έναν κοινωνικό λειτουργό. Οι καθηγητές θα είναι αυστηροί κι ευγενικοί ταυτόχρονα, θα εμπνέουν τους μαθητές και θα τους κάνουν να αγαπήσουν το μάθημα και το σχολείο. Μέσα στο πρόγραμμα του σχολείου θα υπάρχουν πολλές εκπαιδευτικές επισκέψεις σε μουσεία, θέατρο, κινηματογράφο και αλλού, ώστε οι μαθητές να ξεκουράζονται αλλά και να αποκτούν μια ολόπλευρη μόρφωση.

Από την Μπελίντα Χασάνι

  • Δεν είναι λίγοι, ακόμη και στις μέρες μας, οι μαθητές που φοβούνται κάποιους καθηγητές εξαιτίας της οξύθυμης συμπεριφοράς τους. Σε μερικά σχολεία μάλιστα δεν διστάζουν να προχωρήσουν σε καταλήψεις για να τους πιέσουν μ? αυτόν τον τρόπο να αλλάξουν συμπεριφορά, να σκεφτούν τα λάθη τους και να πράξουν αναλόγως. Γενικά οι μαθητές θα ήθελαν τους καθηγητές τους πιο ήρεμους και φιλικούς, να συζητούν μαζί τους πολλά θέματα, να μην τους φωνάζουν αλλά να τους ενθαρρύνουν. Αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα οι μαθητές να είναι πιο συγκεντρωμένοι, να σκέφτονται, να ψάχνουν, να κρίνουν. Θα είναι επίσης πολύ καλό αν για το σπίτι οι ασκήσεις είναι λίγες και στο σχολείο γίνονται περισσότερες ομαδικές εργασίες. Θα αναπτυχθεί έτσι η συνεργασία μεταξύ τους. Τη λειτουργία του σχολείου επιβαρύνουν ακόμα οι ελλείψεις λόγω οικονομικών προβλημάτων. Όλοι οι μαθητές θα ήθελαν το σχολείο να έχει γήπεδα για πολλά αθλήματα και δραστηριότητες, περισσότερους διαδραστικούς πίνακες, περισσότερους υπολογιστές, μεγαλύτερες και πλουσιότερες βιβλιοθήκες με πιο σύγχρονα και «συμπαθητικά» για τους μαθητές βιβλία. Το κυλικείο επίσης θα ήταν ωραία να είναι μεγάλο με τραπέζια και καρέκλες, για να κάθονται οι μαθητές στη διάρκεια του διαλείμματος και όχι μόνο. Είναι άπειρα τα «θέλω» των μαθητών λοιπόν και είναι σίγουρο ότι ούτε το σχολείο ούτε οι καθηγητές ούτε τα βιβλία είναι όπως θα θέλαμε!

Από το Μάρκο Χατζηαθανασίου

  • Το σχολείο δεν έχει και πολύ αλλάξει στη διάρκεια του χρόνου: αναγκαστική μάθηση, βαρετές και μουντές αίθουσες, βαρετοί καθηγητές. Το σχολείο του αύριο θα είναι διαφορετικό και στην εμφάνιση και στον τρόπο διαπαιδαγώγησης. Ο εξωτερικός χώρος θα είναι γεμάτος δέντρα και φυτά, που οι μαθητές θα φροντίζουν και θα περιποιούνται. Έτσι θα μαθαίνουν και περισσότερα γι αυτά! Η αυλή θα έχει φυσικά υλικά, φιλικά προς το περιβάλλον. Ένα πιο «οικολογικό» λοιπόν σχολείο! Οι αίθουσες θα είναι σχεδιασμένες με φαντασία και βαμμένες με φωτεινά χρώματα, στολισμένες με έργα των μαθητών, δίνοντας τέλος στη μιζέρια. Το σχολείο, ιδιαίτερα στις μικρές ηλικίες, θα έχει σκοπό να περνάει στα παιδιά πρωτοποριακή κι ελεύθερη ιδεολογία και να αναπτύσσει τη συνεργασία μεταξύ τους. Και οι καθηγητές όμως θα δημιουργούν ελεύθερο περιβάλλον στους μαθητές τους, για να τους μάθουν έτσι πώς θα βοηθάνε τους εαυτούς τους και πώς θα έχουν «ανθρώπινη» συμπεριφορά. Επίσης το σχολείο, σαν χώρος όχι μόνο μάθησης αλλά και καλλιέργειας της ψυχής, θα έχει περισσότερες ώρες για μαθήματα μουσικής και καλλιτεχνικών, αφού ο συναισθηματικός κόσμος του ανθρώπου είναι εξαιρετικά σημαντικός.

Από τη Φωτεινή Σταυρούλη

  • Στο σύγχρονο σχολείο δεν θα υπάρχουν υποχρεωτικά μαθήματα ή τουλάχιστον τα περισσότερα θα είναι επιλογής. Δεν θα γράφουμε επίσης διαγωνίσματα αλλά κάθε μαθητής θα αξιολογείται με βάση τη συμμετοχή του στην τάξη. Όταν κάποιο παιδί λείπει μια μέρα δεν θα παίρνει επτά απουσίες αλλά μία. Απουσιολόγος θα είναι κάθε μέρα και ένας διαφορετικός μαθητής, ώστε να έχουν όλοι την ευκαιρία να γίνουν απουσιολόγοι. Θα επιτρέπονται τα κινητά στο διάλειμμα. Το μάθημα δεν θα γίνεται μόνο μέσα στην τάξη αλλά και έξω από το σχολείο. Οι περίπατοι θα είναι πιο πολλοί. Όταν υπάρχουν προβλήματα και γίνονται καταλήψεις θα συμμετέχουν και οι καθηγητές ώστε να μπορούν να λυθούν πιο αποτελεσματικά τα όποια προβλήματα.

Από τον Ανδρέα Πλατή

  • Στο σχολείο του αύριο θα επιτρέπεται να τρέχουμε, να παίζουμε και να διασκεδάζουμε περισσότερο. Οι καθηγητές θα μας βοηθούν περισσότερο από ό,τι κάνουν σήμερα. Το κτίριο και το σχολείο γενικά θα έχει πρόσβαση για όλα τα παιδιά και αυτά που έχουν αναπηρίες ή άλλα προβλήματα.

Leave a Comment